6 elemente ale unui parteneriat sănătos de afaceri

Cum poţi avea claritate înainte de a porni la drum în afacere cu partenerii tăi

  

   Mediul de afaceri poate fi o provocare destul de importantă chiar dacă pornim în afacere singuri sau dacă alegem parteneri de business. Dacă alegem să facem o afacere ca unic proprietar de afacere vom avea foarte multe activităţi de acoperit şi uneori parcă avem nevoie să simţim că nu suntem singuri.

   Dacă ne selectăm coproprietari în afacerea noastră cu care să o dezvoltăm, se vor uni energii şi parcă construirea afacerii devine mai uşoară. Dar mai mulţi parteneri înseamnă oameni diferiţi, moduri de gândire şi de comunicare diferite.

   Multe persoane se asociază în afaceri, sunt luaţi de valul inerţiei afacerii şi se trezesc la un moment dat că nu funcţionează lucrurile şi nu înţeleg unde este problema, chiar şi în condiţiile în care sunt buni antreprenori!

 Îţi voi prezenta în acest material câteva aspecte pe care să le clarifici înainte de a porni la drum în afacere cu partenerii tăi:

  • DE CE-urile comune!

Care sunt acele motivaţii interne care vă determină să vă treziţi dimineaţa şi să lucraţi la afacere? Identifică cu partenerii tăi minim 50 de “De ce-uri” care vă motivează în construirea afacerii!  Aceste motivaţii sunt atât de importante astfel încât, atunci vor apărea obstacole, dacă aceste obstacole vor fi nesemnificative în comparaţie cu motivaţiile, veţi găsi soluţii să continuaţi.

  • Viziunea comună

Conturaţi şi monitorizaţi constant modul în care vizualizează fiecare partener viitorul firmei. În cazul în care viziunea nu este comună este ca şi cum o căruţă este trasă de 2 cai, dar un căruţaş trage stânga de un cal şi celălalt căruţaş trage dreapta de calul alăturat.

  • Rolurile în parteneriat

Alocaţi roluri foarte bine organizate pe fiecare partener în parte. Fiecare partener va prelua unul sau mai mulţi piloni ai afacerii. Fiecare partener va trebui să îşi asume responsabilitatea rolurilor, astfel încât, dacă pilonii preluaţi nu vor funcţiona, afacerea nu va fi susţinută de acei piloni şi se va clătina!

  • Managerul

În cazul în care sunteţi mai mult de 2 parteneri (se poate aplica şi la 2), este nevoie de un manager care să rămână stăpân pe sine în situaţii critice, să gestioneze conflictele şi să “adune” echipa. Managerul are nevoie de bune abilităţi de lider pentru a putea gestiona interacţiunea interpersonală.

  • Rolurile de echipă

Fiecare persoană are un tipar comportamental. O persoană poate să fie mai pragmatică, alta mai visătoare, una mai reactivă, alta mai proactivă, una mai tehnică, alta mai pusă pe acţiune. Analizează foarte bine aceste tipare şi alocă rolurile în echipă. O persoană poate fi persecutor, una magician, alta salvator.

  • Reguli

Stabileşte reguli de comunicare în echipă. Suntem diferiţi şi avem canale diferite de comunicare. Imporant e de găsit o punte comună şi un limbaj comun de comunicare.


  Termenul de parteneriat indică faptul că cele două părți își vor pune în comun resursele și punctele forte pentru a atinge un obiectiv comun.

   Aceste aspecte sunt aparent, simple. Dar pot să facă diferenţa dintre un parteneriat sănătos şi unul sortit eşecului. Aşadar, îţi recomand, înainte de a te apuca de afacere cu cineva, să încerci să analizezi aceste aspecte.

   E posibil să dureze puţin analiza acestora, dar sigur va dura mai puţin decât timpul pierdut cu un parteneriat sortit eşecului!

 

Chiar şi în acest caz,

O cifră (partener) pe care nu o (îl) cunoşti, nu o (îl) poţi schimba, ÎN BINE!!!

 

Cu drag,

Mihai

PS : Dacă doriți să aprofundați aceste probleme, profitați de spațiile de discuții de mai jos sau deveniți urmăritorul nostru  https://www.facebook.com/Start4BusinessAcademy