Anuntul de angajare si Surse de recrutare

Din seria de articole „Cum sa recrutezi talene si nu probleme”

Am revenit cu promisiunea de a discuta despre procesul de recrutare, și anume „Cum să recrutezi talente și să eviți problemele” – Parte 2 😊

Astăzi vom aborda subiectele: Formatul anunțului de angajare și Sursele de recrutare.

Înainte de a-ți prezenta ceea ce am pregătit despre cele două subiecte, sunt curios ce ai răspuns la cele două întrebări din articolul anterior:

  1. Care sunt problemele actuale cu care te confrunți în recrutare?
  2. Care crezi că este CAUZA problemelor pe care le ai în gestionarea resursei umane?

Dacă vrei să mi le împărtășești și să găsim împreună răspunsuri pentru ele, mai ai ocazia în următoarele zile, după care oferta se va închide. 😊

PS: Te invit să răspunzi la acest e-mail și să împărtășești răspunsul la cele două întrebări. Îți voi răspunde cât mai concret, cu condiția să răspunzi la ambele întrebări, în această ordine.

Două dintre problemele și, în același timp, soluțiile pentru a recruta oamenii din cei mai buni, mai calificați și mai performanți se găsesc în anunțul de angajare și în sursele de recrutare.

Observ atât de multe (poate doar eu le văd) anunțuri de angajare atât de slabe și de neatractive, încât m-am hotărât să fac acest material.

Iată câteva exemple de asa NU .

Nu le-am pus pe cele mai urate ca să nu te sperii prea tare . Cand vedem la alti pare mai urat.😅

Deci, o problemă este anunțul de angajare prin faptul ca:

  1. Nu este atractiv.
  2. Nu este diferit de altele.
  3. Este redactat într-un format prost sau ciudat, cum vrei să-i spui. 🙁
  4. Nu este clar mesajul si / sau prea obositor, 

si alte probleme de genul. Sti la ce mă refer?!

Hai să-ți dau o provocare de gândire logică.
În cazul în care vrei să te căsătorești (sau îți imaginezi că vrei), cum îți atragi soția/soțul?
I-ai spune: „Stai să vezi, eu sunt ”Gigi muschi” și pentru că numele meu este plin ”muschi”, dar tu nu ai auzit de mine, este bine pentru tine să te căsătorești cu mine și să stai toată viața spălând vase și haine și să renunți la toate visele tale pentru căsătoria noastră?” Iacchhes! 😄

Asta sunt și anunțurile acestea de angajare.
Chiar mai rău?! Știi de ce am făcut comparația cu căsătoria?
Pentru că o parte bună din viața unui angajat o petrece la firmă. Vrem să dea totul pentru firmă, să stea chiar mai mult decât cu familia, dar noi, ca angajatori, avem pretenții.
Nu ți se pare puțin cam aiurea?

Sunt antreprenor de peste 18 ani și una dintre cele mai mari provocări ale mele și ale firmelor cu 1-100 de angajați cu care am de a face, mai ales a celor care nu au un recrutor intern, este că nu știu sau probabil nu știu prea bine cum să-și atragă angajații în firmă, iar apoi se plâng că:

  • nu găsesc angajați buni în România,
  • oamenii nu vor să muncească,
  • generațiile X, Y, Z sunt leneșe, și tot felul de variante.

Îți amintești de povestea din articolul anterior, cu faptul că majoritatea dintre noi știm cum zboară un avion, dar una este să pilotezi un avion și alta este ce ai văzut în filme?
La fel este și în firma ta (și în a mea a fost ceva de genul).

Dezbaterea aceasta angajator vs. angajat va fi mereu, și nu știu dacă și cum se va soluționa, dar am speranța că noi, ca antreprenori, cel puțin teoretic, pe lângă profit, ne dorim să construim o lume mai bună, cu angajați mai buni, și să fim mai fericiți împreună – teoretic. 😊

Ca să trecem de la teorie la concret și la acțiune, hai să vedem un format al anunțului de angajare și câteva surse de recrutare în 2024. 😊

Cum construim un anunț de recrutare atractiv?
Un sablon pentru ”Anunțul de angajare” pe care ti-l recomand:

  • Denumirea postului atractiv. Scrie un anunț atractiv și ieși în evidență: „Recrutăm agenți de vânzări Veseli”.
  • O fraza scurtă despre cine suntem și ce facem: „Compania ROBEST, lider în domeniul accesoriilor GSM, recrutează un coleg nou pentru postul de Asistent vanzari in magazinele în Craiova.”
  • Începe cu beneficiile și nu cu obligațiile: Când dorești să atragi pe cineva, îi spui mai întâi tot ce are de câștigat sau tot ce are de făcut?

Atenție la motivatia financiara, dacă e permisa, și cum o menționezi.

  • Scurtă descriere a postului: Nu intra în detalii, dar sa fie clar ca sti ce are de facut, atribuții principale ale rolului/postului.
  • Condiția minima și necesara pentru ocuparea postului respectiv, criterii dupa care selectezi canditatii pentru primul interviu (una sau două condiții).
  • Ce înseamnă pentru companie candidatul potrivit? Te rog să faci o descriere.
  • Descrierea companiei în 2-3 rânduri: Parcursul companiei, ce facem, ce ne definește, unde am ajuns ca rezultate, și alte detalii relevante.
  • Cum aplica la job-ul respectiv: adresa de email, formular de contact, pagina pe site-ul firmei, telefon sau numar de whatsapp.

Daca lasi numar de telefon s-ar putea sa te sune foarte multi oameni si sa-ti ceara detalii care nu se dau la telefon. NU intra in detalii despre job la telefon.

Dacă dorești să recrutezi oameni mai motivați, îngreunează puțin procesul de recrutare în sensul că aceștia trebuie să parcurgă mai multe etape, cum ar fi: răspunsul la mai multe întrebări, crearea unui cont, completarea unui chestionar de calificare si altele.

Iată și un exemplu de la unul dintre clienții noștri cu care am colaborat, un proprietar de cabinete stomatologice. Înainte să lucrăm împreună, recruta medici stomatologi și asistente de pe OLX și se plângea că nu găsea oameni potriviți.

Menționez că acest model este demonstrativ și a fost realizat acum un an și jumătate, iar piața s-a mai schimbat de atunci.
 

Apropos de OLX – Nu fac reclamă negativă, dimpotrivă, le fac reclamă și îi recomand DACA:  Profilul tău de candidat stă pe OLX 🧑‍💼

Dacă strategia ta de recrutare se potrivește cu modelul de pe OLX ✅

Deci, provocarea ta în RECRUTARE, după părerea mea, este:

Să potrivești anunțul de recrutare CU profilul angajatului pe care îl cauți, CU strategia de recrutare, CU procesul de recrutare și cu felul tău de antreprenor/companie. 💼

Nu știu dacă reprezintă un secret, dar pentru mine și alți antreprenori pare că aduce CLARITATE și astfel, fără prea multe cunoștințe de resurse umane, poți recruta niște oameni decenti. 🎯

Ce zici, punctăm și câteva surse de recrutare? 🤔

Am adăugat câteva exemple de surse pentru a te inspira și a-ți da seama de câte posibilități ai.

Regula de mai sus rămâne valabilă și este obligația ta să potrivești anunțul cu profilul recrutatului și cu politica ta de resurse umane. 💡

Sursele de recrutare. Care sunt sursele de recrutare pe care le folosești în prezent?

Ce alte surse mai poti folosi?

  • Recomandare: oferirea de recompense angajaților care recomandă o persoană pe care o angajezi. Un comision de 100 – 150 euro este mult mai ieftin decât un proces de recrutare + reclamă necesară și, în plus, beneficiezi și de brandul de angajator din partea angajatului.
  • Postarea în grupuri de profil: grupuri de Facebook locale / grupuri de job-uri. Ai atât grupuri pe zona/oraș cât și pe profiluri de job-uri sau meserii. Doar trebuie să vrei! 📲
  • Postarea pe site-uri specializate: LinkedIn, BestJobs, eJobs, Hipo.ro, Indeed.com, Bizoojobs.ro, Locuridemunca.ro, Romjob.ro și altele. Funcționează mai bine pentru posturi calificate. 🌐
  • Site-ul companiei, pagina de Facebook și conturile de social media.
  • Pentru poziții specializate sau o forță de muncă mai mare, apelează la un recrutor extern/firme de recrutare.
  • Găsești personal (mai puțin calificat) la ITM.
  • Târguri și expoziții de profil: târguri dedicate angajatorilor, târguri din domeniu.
  • Parteneriate cu facultățile/școlile profesionale.
  • Site-uri precum OLX, Publi24 și altele.
  • Radio și/sau televiziune, dar să merite (Lidl am văzut că face la TV Național, tu poate îți permiți la TV local) 📺
  • Firme de recrutare pentru joburi calificate: Manpower, Adecco și altele, mai ales utile pentru un volum mare de recrutări și/sau posturi mai specializate, middle management, top management, etc.
  • Atragerea angajaților de la concurență. Să nu mă înjure concurența, dar angajații neglijați vor veni la tine. 😉

Plus multe alte surse de recrutare. 🔄

Dacă te întrebi câte să folosești? Toate care sunt gratuite, după care treci la cele plătite (având o firmă mică cu 1-10 angajați, poate nu îți permiți bugete mari). Tocmai de aici și dorința mea de a te ajuta.

Link Acces Comunitate Online:
https://web.facebook.com/Start4Business.ro
 

Sper că acest articol să te inspire și să ai angajați mai fericiți și profituri mai mari.

Cu respect, al tau consultant in materie de oameni, Sebastian Bala.


🎯 Ai o afacere și vrei să știi cum să recrutezi oamenii productivi, nu persoane care îți creează probleme?

🤔 Vrei să decizi dacă să dai afară un coleg și nu ești sigur dacă este decizia potrivită?

🔄 Vrei să aduci mai mulți oameni în firmă, dar îți lipsește o procedură de recrutare de la cap la coadă?
 

💼Aplică ACUM codul: S4B400 și primești automat două sesiuni de coaching CADOU în valoare de 400€. ✨

Ce este Coaching 4 Business?

Probabil singurul program de coaching în gândire strategică din România.

Coaching4Business este un program format din 140 de întrebări, special selectate pentru a dezvolta gândirea antreprenorială și viziunea pe termen lung în afacerea ta.

Ce spun alti participanti la programul Coaching 4 Business?

” Am participat la programul de coaching de business prin intrebari Coaching4Business.
 Ce ți-a plăcut in colaborarea cu noi?Problematica abordata 
 Care sunt 3 idei pe care le-ai luat și vrei să le pui în practică?
1 Sa ne punem intrebari la orice actiune  sau problema .
2 Sa stabilim prin intrebari care sunt punctele de interes unde putem masura ceva si sa masuram
3 In ce zona din vinzari trebuie sa ne concentram pentru a maximiza vinzarile
 Ce nu ți-a plăcut la acestă colaborare?
Eu as fi recapitulat intrebarile , in scris si as fi stabilit cu participantii tot in scris un plan de actiuni dupa curs
 3 motive pentru care ar merita să apeleze la noi?
1 Flexibilitate de pro gram
2 Experienta de training
3 Orientarea trainerului spre claritate”

————————-
Cristian Georgescu
CEO & Founder SWISO Group




„Mi-a placut seriozitatea trainerului, nu am ceva care sa ma nemultumeasca.
Ce ai face diferit, ce ai recomanda să facem mai bine? Mai putine parateze, mai multe exemple concrete care sa explice sensul intrebarilor.
Care sunt 3 idei pe care le-ai luat și vrei să le pui în practică?
1. Sa ma concentrez pe clientii mari 2.sa rafinez procesul de vanzare 3. sa acord zilnic timp pentru gandirea strategica
Dacă ai vorbi cu cineva despre serviciile noastre, care ar fi 3 motive pentru care ar merita să apeleze la noi?
1. Un trainer serios, cu experienta 2. trainerul se implica si ii pasa daca ai inteles sau nu 3.iti ofera si resurse suplimentare, in functie de ce ai nevoie. „

—————————————-
Diana Raduti
Antreprenor – Oradea, Romania


  
Serviciile Start4Business.ro au GARANTIE 200% 



GARANTIE 100% BANII INAPOI 30 zileConform normelor UE, orice program sau produs achiziționat online are garanție de retur de 15 zile. Mai mult, Coaching4Business vine însoțit cu o garanție de 30 zile..
 

 GARANȚIE 100% 10 Idei strategice !

 Dacă până la sfârșitul programului nu ai luat cel putin 10   idei strategice sau conștientizări de pus în practică, ÎȚI DĂM BANII  ÎNAPOI. 


Lasa un Comentariu