Cum sa ne alegem un nume de brand puternic

Salutare, aici Sebastian şi astăzi ţi-am pregătit un material scurt despre cum să alegi numele firme în considerentul în care doreşti să fie un brand durabil în timp şi puternic în mintea clienţilor tăi.

Înainte de toate vreau să clarificăm ceva şi anume… Ce însemna să avem un nume de BRAND puternic?

Din punctul meu de vedere ceea ce reprezintă puterea unui brand este că pe cât de scurtă este calea neuronală sau emoţională pe care un client o asociază cu o dorinţa, satisfacerea unei nevoi sau împlinirea unei valori, pe atât de puternic este brandul şi de clar definit. În momentul în care un client asociază o nevoie cu un nume al cărui produs îi îndeplineşte nevoia respectivă atunci acesta reacţionează prin a cumpăra produsul respectiv în detrimentul ofertelor concurenţei.

În ceea ce priveşte un nume al unui brand, al unei companii trebuie să ne gândim în primul rând ca acel nume poate avea mai multe surse sau mai exact poate proveni din 6 surse (categorii), oricum le-am denumi, ţineţi cont când vă alegeţi numele.

Cele 6 categorii de nume pentru brandingul afacerii tale:

  • Numele afacerii provine din numele fondatorului gen: Honda, Ford, Siemens.
  • Numele descriptive precum General Motors, Camioane Impex.
  • Numele abreviate: Fan Courier, Fedex.
  • Numele provenite din iniţiale: HP, BMW.
  • Numele care arată şi sună creativ, atractiv: Kodak, Duracell.
  • Numele conceptuale ceea ce reprezintă compania şi ce face: Ferrari, Volvo Camioane.

Aplicaţii care să-ţi genereze numele brandului tău pe baza cuvintelor cheie:

  1. https://namelix.com/
  2. https://anadea.info/tools/online-business-name-generator
  3. https://businessnamegenerator.com
  4. https://www.names4brands.com

Care sunt elementele pe care să le luăm în considerare când alegem numele unei companii:

  • numele trebuie să fie uşor de înţeles,
  • numele să fie uşor de citit, de pronunţat (în toate limbile),
  • să nu fie asociat cu idei sau cuvinte nepotrivite,
  • să fie randabil atunci când vă extindeţi activitatea,
  • să poată fi înregistrat la OSIM când e cazul,
  • să aibă între 5 şi 7 litere: Poţi ţine minte “abercrombie and fitch”? eu nu.
  • să nu fie depăşit. Ex: cooperativa de încălţăminte,
  • să aibă carismă şi personalitate,
  • cel mai probabil să inspire încredere,
  • să aibă legătură cu activitatea companiei sau nevoia clientului.

Acum 12 ani, când am lansat primul magazin online (printre primele din vestul României în domeniul IT), am stat aproximativ 6 luni pentru a scoate un logo şi pentru nume, culori şi elemente de brand care la vremea aceea mi se păreau importante, şi sunt într-o oarecare măsură, însă iată ce îţi recomand din experienţă:

Nu investi prea mult timp în conceperea brandului, preferabil să apelezi la cineva care se pricepe.

Alocă un buget de bun simţ pentru a defini elementele de brand cuiva, căruia îi înţelege ce vrei să transmiţi clienţilor tăi.

Evident să fie clar ceea ce vrei să transmiţi prin brandul tău. Şi nu în ultimul rând, NU te concentra în primii 2-3 ani prea mult pe brand căci de fapt nu există aşa ceva, concentrează-te mai mult pe vânzări, construirea afacerii.

Te invităm în program Business Performance unde discutăm despre elemente de brand, vânzări şi marketingul afacerii tale.

Tu ţi-ai ales numele tău de brand? Dacă Da te rog scrie-l intr-un comentariu mai jos.

PS: dacă acest articol a fost util pentru tine te rugăm lasă un comentariu mai jos cu părerea ta şi dă-l mai departe şi prietenilor tăi.



Lasa un Comentariu