De ce esuează majoritatea firmelor în primii ani de activitate?

Unul din două „start-up-uri românești este pe piață de mai puțin de 12 luni”, iar „aproximativ o treime din start-up-uri nu reușește să atingă al doilea an de activitate”, spune ediția 2019 a Barometrului EY privind start-up-urile.

Care sunt motivele pentru care afacerile eşuează atât de des la început?
În general, o nouă afacere trece printr-o serie de etape care determină spre ce se îndreaptă întreprinderea. Modul în care performează în aceste etape îi stabileşte traiectoria şi, deseori, reprezintă un test pentru a vedea dacă nouă afacere este suficient de puternică pentru a progresa.

Primele şase luni sunt deosebit de importante şi pot indica în mod clar ceea ce urmează – succes sau eşec. Există o mulţime de statistici care arată câte afaceri eşuează în primul an, în primele 18 luni şi după zece ani. Potrivit Investopedia, cele mai comune motive pentru care întreprinderile mici eşuează sunt lipsa unui capital suficient, management defectuos, planificare inadecvată a afacerii şi depăşirea bugetului de marketing. De asemenea, un plan greşit, o echipă fără experienţă şi lipsa obiectivelor clare sunt alte motive care merită atenţie din partea firmelor.

Importanţa unui plan
Toată lumea are nevoie de un plan în viaţă şi dacă intenţionezi să porneşti o afacere, atunci un plan este mai important ca niciodată. Ai nevoie de un plan de afaceri puternic pentru a te ajuta să atragi investitori şi angajaţi cu experienţă. A intra în afaceri fără un plan puternic şi bine gândit înseamnă adesea eşec.

Iată ce trebuie să includă un plan de afaceri:
Descrierea companiei:
Vorbeşte despre compania ta şi descrie beneficiile produselor sau serviciilor pe care le oferi. Poţi descrie procesul de producţie şi să vorbeşti despre consumatorii pe care intenţionezi să îi deserveşti. Poţi include aici aspecte precum structura juridică şi cheltuielile afacerii tale.
Cercetare: Un plan de afaceri puternic este susţinut de cercetare şi aici trebuie să subliniezi totul. Include analiza de piaţă şi strategia dorită, inclusiv previziunile şi etapele de referinţă. Compară afacerea ta cu cea a competitorilor şi descrie care sunt avantajele companiei tale. Poţi include mărturiile clienţilor dacă doreşti.
Management: Un management bun este cheia oricărei companii. Menţionează aici ce fel de companie intenţionezi să conduci şi care este modelul tău de afaceri. Creează o organigramă pentru a arăta care sunt factorii de decizie.
Marketing: Descrie modul în care intenţionezi să câştigi şi să păstrezi clienţii, precum şi crearea şi gestionarea mărcii tale.
Finanţe: Aici trebuie să ai o previziune financiară, o situaţie a fluxului de numerar şi un bilanţ. Ar trebui să menţionezi cum plănuieşti să menţii compania stabilă şi care sunt investiţiile care te vor duce către succes.

Importanţa obiectivelor clare
Să angajezi o echipă cu experienţă atunci când ai o afacere la început de drum, nu este deloc uşor. Salariile iniţiale sunt mici, programul de muncă este lung şi angajaţii ştiu că vor avea şi sarcini care depasec atribuţiile lor. Aceasta este pur şi simplu natura afacerilor mici, care depind de munca unei echipe pentru a avea succes. Şi trebuie neapărat să ai o echipă! Dacă angajaţii nu depun efort şi dacă nu există o armonie în companie, eşecul va urma cu siguranţă.
Dar şi tu faci parte din echipă! O afacere este la fel de puternică ca şi liderii care o conduc. Un factor determinant pentru longevitatea unei noi întreprinderi este calitatea persoanelor care o gestionează – iar conducerea slabă este unul dintre motivele principale pentru care noile afaceri eşuează. Antreprenoriatul de succes nu înseamnă să stai în biroul din colţ şi să-i laşi pe alţii să lucreze. Trebuie să promovezi o cultură a companiei în care toată lumea nu doar participă, ci toată lumea contează.

Importanţa unei echipe
Obiectivele clare ajută echipa să-şi concentreze timpul şi energia. Obiectivele unei afaceri pot varia, de la scopul întregii companii, până la cel al unui singur angajat. Cel mai simplu mod prin care poţi stabili obiectivele afacerii tale este să faci brainstorming. Analizează fiecare obiectiv şi află dacă este realizabil, măsurabil şi dacă este benefic.
Nu este suficient să le oferi angajaţilor tăi un obiectiv şi să aştepţi rezultate. Progresul ar trebui monitorizat şi trebuie oferit feedback regulat! De asemenea, este important să înţelegi necesitatea de a ajusta orice plan de afaceri, dacă este necesar, pe măsură ce apar evoluţii.

Importanţa vânzărilor şi marketingului
Marketingul este unul dintre principalele departamente din cadrul unei organizaţii şi datoria sa este de a identifica nevoile şi dorinţele clienţilor şi de a produce sau modifica produsele sau serviciile în încercarea de a răspunde cererii pieţei. Marketingul şi vânzările sunt două funcţii distincte şi necesită seturi de abilităţi asemănătoare, dar nu identice. Practicile solide de marketing vor servi ca un factor de vânzări.
Marketingul poate fi considerat puntea de legătură între satisfacerea consumatorilor şi management, în încercarea de a crea profit pentru companie. Prin urmare, compania ta are nevoie de un departament de marketing şi personal de vânzări care să se ocupe de crearea unei imagini de brand care va atrage clienţii. Un plan bun de marketing va duce la creşterea vânzărilor şi la dezvoltarea afacerii.

Importanţa vânzărilor şi marketingului
Gestionarea şi organizarea finanţelor unei companii este esenţială pentru supravieţuirea pe termen lung a afacerii. Această sarcină implică o bună capacitate analitică şi abilităţi de a lua deciziile strategice corecte. Cu siguranţă nu doreşti ca afacerea ta să eşueze, dar acest lucru este inevitabil dacă investeşti în lucruri inutile.
Afacerile de succes alocă timp pentru a crea şi gestiona bugete, pentru a pregăti şi revizui planurile de afaceri şi pentru a monitoriza în mod regulat situaţia financiară şi performanţa afacerii. Gestionarea banilor în mod corespunzător te asigură că invesţiile se fac în lucruri care susţin obiectivele strategice ale afacerii.

Chiar dacă bifezi toate punctele de mai sus, nu înseamnă că afacerea ta nu este predispusă la eşec financiar. Totuşi, există tehnici de dezvoltare accelerată pentru afacerea ta şi unelte aplicabile care te pot ajuta să te îndrepţi spre succes.
Ghidul Antreprenorului este o altfel de unealtă şi este dedicat celor care sunt în primii ani ai unei afacerii sau vor să lanseze o afacere de succes.

Accesează pagina https://www.start4business.ro/ghidul-antreprenorului/ şi află care sunt beneficiile unui plan de afaceri.
Vizitează (https://www.start4business.ro/ghidul-antreprenorului/)



Lasa un Comentariu