De ce nu cumpara oamenii de la tine?

Puterea este în tine. Forța de vanzări ești TU.
🙋‍♂️ Salutare, aici Sebastian Bala, trainer de peste 8 ani și antreprenor de peste 17 ani.

Sunt curios, tu de cât timp ești în propria afacere? Sau ești angajat în afacerea altcuiva, încă?

De peste 17 ani lucrez cu oamenii, fac vânzari și dezvolt afaceri. Cele mai multe dintre afacerile pe care le-am dezvoltat au fost de la zero, cu resurse proprii (nu știu dacă asta e bine) și le-am dus la cifre de zeci de mii și sute de mii de euro încasări, lunar sau anual. În prezent antrenez și lucrez cu antreprenori din diverse domenii de activitate de la clinici medicale, firme de construcții, firme de distribuție, horeca,etc pe care îi ajut să-și dezvolte resursele interne și să-și crească afacerile, implicit să-și crească vânzările de la zeci, sute și chiar milioane de euro.

Talentul de antreprenor l-am descoperit în 2005, din nevoia de a supraviețui. Terminasem o facultate tehnică, politehnica Timișoara, cei mai nașpa 5 ani din viața mea, pentru ca nu-mi plăcea deloc ceea ce învățam în facultate dar bucuros oarecum că eram liber și campion la halbere – știi sportul acela din studenție? 😁

După 5 ani de “suferință” în ceva din care am ieșit mai prost decât am intrat, trebuia să exist, să câștig suficienți bani cât să trăiesc: să-mi plătesc mâncarea, hainele și chiria – restul erau vise.

Poate te întrebi ce legătură au toate acestea cu vânzările?

Pai uite, în primul an după ce am terminat facultatea singurul lucru pe care-l știam (mediocru vorbind) să-l fac era să vând telefoane mobile second-hand. Cumpăram de pe rețeaua caminelor cu 60 – 100 euro și le vindeam cu un adaos de 10-20 euro, greu, foarte greu, dar supraviețuiam.

Deja în 2006-2007 m-am asociat cu un arab la un magazin din Timișoara, trebuia să vând și mai mult pentru a acoperii și costurile cu chiria ( foarte scumpă pe vremea aceea și cu greu prindeai un spațiu bun), costurile cu marfa, angajații mai puțin, cu pierderile și toate cele.

In 2008 deja când criza a venit, trebuia sa mă reinventez și să mă vând în fața unei femei pe care credeam că o iubesc, să-mi abandonez viața de antreprenor și să mă vând unui angajator care literalmente vorbind avea mai puțini bani ca mine. Noroc cu un accident care m-a proiectat în altă direcție a vieții.

Sunt transparent și îți pot povestii multe dar nu cred că ești foarte curios de câte isprăvi am făcut eu până acum. Ceva e cert însă: în 2009 am intrat în online, să vând, ( produse electronice) , în 2012 am ieșit din primul site de ecommerce  – să vând afacerea, în 2013 să vând produse DSLR, drujbe, imobiliare și orice altceva era de VÂNZARE și aducea un profit cât de cât.

Totul este despre VÂNZĂRI. Am fost în Franța vreo 2 ani, tot despre vânzări, în Londra – tot despre vânzări este și acolo. Am fost în mlm-uri, în parlament (poziția de consilier strategic) – tot despre vânzări este și acolo … TOATĂ VIAȚA TA ESTE DESPRE A TE VINDE: în fața clienților, a oamenilor dragi, a publicului care îți dă votul de încredere și așa mai departe. Soția ta îți cumpără povestea romantică prin care îi promiți că o să-i faci viața ca-n lună și-n stele.

SPER că te-ai încălzit până acum, pentru ca vreau să-ți spun ceva! VÂNZAREA ESTE O FORȚĂ, este ca un mușchi pe care îl poți dezvolta.

Interesant că cei mai mulți români (și probabil și străinii) consideră despre ei că sunt buni vânzători, și asta oarecum nativ o facem, poate din dorința de supraviețuire ca și în cazul meu. DAR în 2012 mi-am schimbat radical percepția despre ce înseamnă o vânzare, o discuție organizată cu un client, un PROCES DE VÂNZARE, niște numere de vânzări – WOAU. Nu mi-a venit să cred ! Parcă am descoperit Antarctica .

Ceva s-a schimbat radical în modul meu de a vinde, în abordare, am privit VÂNZAREA CA O ȘTIINȚĂ. Incredibil… de atunci am mai dezvoltat și alte afaceri care la baza au avut tot vânzările.

Scurtez povestea despre mine, că timpul tău cât și al meu este scump, și nu vreau sa mă fac vinovat de faptul că mi-ai dat timpul tău și îți spun povești nemuritoare.

În 2018 am fost în Paris, că tot ți-am povestit, din joacă, la o provocarea cu prietena mea de pe atunci a trebuit să-i demonstrez că nu sunt doar un trainer care povestește din cărți și să-i arăt că pot să vând niște parfumuri ieftine pe care le luase din Gare de Nord ( cu scop de provocare) . Fără să știu limba, fără să cunosc pe cineva, ZIS ȘI FĂCUT, le-am dat pe o sumă de bani și 2 turnuri bonus precum cel din imagine…
”Numai tu esti responsabil să câștigi cât ești capabil.”
O să-ți detaliez povestea cu altă ocazia sau când ne întâlnim.

Deci te-ai convins? SALES IS EVERYTHING ….și când stau să mă gândesc că uram literalmente să vând, să negociez cu oamenii, să stau după oameni să-mi dea banii, chiar eram în stare să vând mai ieftin decât as fi cumpărat – DOAR să nu trebuiască să mă rog de cineva să cumpere ceea ce am eu de oferit.

Probabil de asta m-am și vândut de multe ori ieftin, că nu știam să vând și nu-mi plăcea. ȚI sa întâmplat vreodată și ție?

Te-ai săturat să te vinzi ieftin, să te rogi de client să cumpere de la tine?

Te-ai săturat să ai clienți care se plâng de prețurile tale care oricum sunt deja prea mici și ai un ados infim dar ei tot cer negocieri?

Te-ai săturat să ai angajați care spun că știu să facă vânzari dar la sfârșit de lună, salariul lor să fie mai mare decât comisioanele încasate?

Sau poate ai obosit să-ți consumi, timpul și energia cu clienții și să ai rezultate mediocre?

În cazul în care NU faci sau NU îți dorești să duci componenta de vânzări din afacerea ta la un nivel de excelență îți sugerez să te lași! Să te lași de mediocritate și să începi altceva.

Să vinzi corect, ca un profesionist, să mulțumești clienții tai dar și tu să fii mulțumit cu rezultatele pe care le generezi, este DATORIA ta față de tine, față de afacerea ta și față de clienții tai.

Bine, bine Sebastian, am înțeles, dar cu ce mă ajuți tu concret? (Poate te întrebi asta)
Primul pas concret este să iei vânzarea în serios, ca o forță, ca un departament sau ca o știință – cum vrei tu DAR fă-o la nivel de performanță. Primul pas este să conștientizezi importanța vânzărilor în afacerea ta.

Răspunde la câteva întrebări:
O afacerea există atât timp cât are ………..?  
Acești …………… îi pot obține prin ………………………?
A vinde înseamnă a ………………………………?

Al doilea mare pas este să-ți dai seama ce ai nevoie să îmbunătățești din ceea ce știi deja și ce ai nevoie să-ți însușești mai mult la tine și la oamenii tăi pentru a obține rezultate mai bune.

Pentru asta îți pregătesc un material, un exercițiu și niște cadouri interesante !

HINT câte componente are o vânzare în cadrul firmei tale!?

În următorul articol o să-ți povestesc despre importanța vânzărilor, ce ar trebuii să conțină Forța de vânzări a afacerii tale, detalii despre fiecare componentă și un mic exercițiu – FOARTE util !

Ține aproape pentru că urmează lucruri interesante pentru tine, informatii noi care vor să se schimbe rezultatele din afacerea ta!
 


Lasa un Comentariu