- Postat de: Sebastian Bala
- Categorie: Leadership, Relatii
De curând, am primit provocarea de a răspunde la întrebarea: Cum influențează factorul uman piața rezidențială? Este important acest factor? Cum putem păstra oamenii în echipă și cât de important este să avem o echipă bine structurată?
Voi răspunde într-un mod mai general, deoarece acest răspuns se aplică și altor industrii. În același timp, voi oferi și soluții specifice.
Avem o vorbă în popor care spune: „Peștele de la cap se strică…”, iar continuarea sună cam așa: „…dar de la coadă se curăță.”
A doua parte am auzit-o de la un antreprenor cu care am lucrat mult timp si bine, dl. Cristian Balan – CEO la Vollmax.ro, un om pe care îl respect și îl apreciez pentru investiția sa în capitalul uman, precum și pentru inovațiile din domeniul HVAC.
Am întâlnit prea mulți angajatori care se plâng de lipsa forței de muncă, de incompetența personalului, de lipsa de motivație și de angajament. Dar, înainte de a da vina pe echipă, trebuie să te întrebi două lucruri:
- Nu cumva problema este si la mine ca antreprenor, manager sau si companie?
- Ce pot face în legătură cu asta?
În a doua varianta iti dau trei opțiuni, cel puțin acestea le văd eu în acest moment:
- Îi dai afară.
- Te plângi în continuare și te complaci în situație.
- Investești în dezvoltarea lor.
La Start4Business, predăm un concept esențial: TEAM – Together Everyone Achieves More, adică „Toată lumea are de câștigat.”
Conflictul între angajați și angajator s-a accentuat și mai mult. când angajații văd lucrurile așa: „Șeful merge în vacanțe, își cumpără mașini scumpe, iar noi muncim ca niște sclavi.”
Trebuie să schimbăm acest mindset, atât în rândul angajaților, cât și al liderilor.
În cadrul teambuilding-urilor Formula TEAM pe care le organizăm, îi punem pe angajați să răspundă la un mic exercițiu:
„Ce este cel mai important în compania noastră?”
Le oferim cinci opțiuni pe care să le ordoneze după importanță: Echipa, Interesul personal, Misiunea (viziunea), Profitul, Clientul, Managerul.
Nu le spunem noi ce să aleagă; își dau singuri răspunsurile, iar acestea vin la pachet cu mai multă asumare, pentru că, până la urmă, asta va face parte din cultura companiei.
Conceptul de echipă și beneficiile ce decurg din asta, vor deveni parte din cultura firmei, care, până la urmă, înseamnă și binele fiecărui membru, fie că este angajat, manager sau antreprenor.
ISe spune că „Oamenii nu părăsesc companiile, ci managerii sau echipa.”
Cerințele forței de muncă s-au schimbat față de acum 3, 5 sau 10 ani. Costurile cu rotația personalului sunt din ce în ce mai mari.
- Costurile de recrutare: Procesul de recrutare implică cheltuieli cu anunțurile de angajare, agențiile de recrutare, interviurile și evaluările.
- Costurile de integrare: Un angajat nou necesită timp pentru a se adapta la companie, pentru a învăța procesele și cultura organizațională. În această perioadă, productivitatea sa poate fi mai scăzută, ceea ce afectează indirect costurile.
- Costurile de formare: Un nou angajat necesită adesea instruire suplimentară pentru a ajunge la nivelul de performanță al unui angajat experimentat. Acest lucru implică atât costuri financiare, cât și timp din partea altor angajați care oferă trainingul.
- Impactul asupra moralului echipei: Fluctuația mare a personalului poate afecta moralul echipei, ceea ce poate duce la o scădere a productivității și la creșterea riscului de plecări suplimentare.
Păstrarea unui angajat existent, chiar dacă poate necesita investiții în formare continuă, îmbunătățiri salariale sau alte beneficii, este de obicei mai eficientă din punct de vedere al costurilor decât înlocuirea acestuia.
Astăzi, un angajat caută si alte beneficii decat cele salariale:
- Oportunități de avansare în carieră.
- Acces la cursuri de specializare.
- Să facă parte dintr-o companie de renume.
- Să aibă un loc de muncă sigur.
- Să fie într-o echipă faină.
- Să simtă că are un rol într-o misiune sau viziune înaltă.
- Echipamente de calitate, mașină de serviciu sau telefon mobil.
- Si/sau alte beneficii.
Probabil că mulți antreprenori și manageri consideră că investiția în capitalul uman reprezintă un consum de bani și resurse.
În realitate, însă, investiția în dezvoltarea echipei aduce beneficii semnificative, cum ar fi:
- Creșterea productivității muncii.
- O echipă mai coezivă și cooperantă.
- Angajați mai performanți.
- Creșterea valorii serviciilor, ceea ce permite majorarea prețurilor.
- Reducerea individualismului.
- Fructificarea mai rapidă a oportunităților.
- Eliminarea mai eficientă a personalului neintegrat.
- Dedublarea activităților, acolo unde este necesar.
- Un impact mai mare asupra clienților și în sectorul de activitate.
Campania „Porțile deschise pentru educația firmelor„
În perioada 1 Septembrie – 1 Cctombrie 2024, lansăm campania „Porțile deschise pentru educația firmelor” sustinuta de Start4Business.ro!
Dacă vrei să testezi un program de training performant pentru tine și echipa ta, acum este momentul!
Alege orice training din oferta Start4Business.ro și încearcă-l complet GRATUIT !
Singura condiție pentru a aplica este ca firma ta să aibă peste 3 ani de activitate și minim 3 angajați.
Durata training-ului oferit cadou este de 4 ore, iar data se va stabili în funcție de tema și profilul companiei, în perioada 1 Septembrie – 1 Noiembrie.
Valoarea pe care o aduce un astfel de training, chiar dacă este gratuit, poate varia de la mii până la zeci de mii de euro, datorită schimbărilor pe care le va produce în compania ta. Și tu nu trebuie să plătești nimic pentru asta.
Nu rata această oportunitate de a-ți dezvolta echipa fără costuri!
Contactează-ne acum pentru detalii: contact@start4business.ro / 0792 734 473.
* Campania este valabilă pentru înscriere în perioada 1 Septembrie – 1 Octombrie.
** Valabil DOAR pentru firmele cu minim 3 ani de activitate și cel puțin 3 angajați.