Secretele creșterii Afacerii tale prin oferirea de Discounturi Inteligente

Articol Nou ­čöą Secretele cre╚Öterii Afacerii tale prin oferirea de Discounturi Inteligente

Discounturile oferite de firmele care presteaz─â servicii, fie c─â este vorba despre construc╚Ťii, solu╚Ťii software, consultan╚Ť─â, contabilitate, marketing, servicii medicale, service ╚Öi mentenan╚Ť─â, sunt definite prin acele strategii de marketing ╚Öi v├ónzare care implic─â utilizarea reducerilor de pre╚Ť ÔÇô sc─âderea pre╚Ťului de list─â pentru a oferi clien╚Ťilor o motiva╚Ťie ├«n plus ╚Öi a impulsiona achizi╚Ťia de servicii sau produse.

Aceste discount-uri/reduceri sunt foarte des folosite, însă unele nu sunt clare sau nu sunt folosite corect, motiv pentru care am ales să facem acest articol.

Ele trebuie adaptate preferin╚Ťelor ╚Öi comportamentului de cump─ârare al fiec─ârui client, a domeniului de activitate ╚Öi altor indicatori relevan╚Ťi pe care ├«i vom detalia mai mult ├«n acest articol.

├Änainte de a face o campanie de marketing, fie c─â este de discount/reducere sau de con╚Ťinut, de generare de lead-uri sau orice alt tip de campanie, este foarte important s─â clarifici obiectivul campaniei.

Nu exagerez c├ónd spun asta; te invit s─â clarifici obiectivul campaniei tale, altfel s-ar putea s─â cheltuie╚Öti ni╚Öte bani degeaba, f─âr─â prea multe rezultate, ├«n ideea c─â vei fi v─âzut sau c─â ├«╚Ťi va cre╚Öte brandul.

Campaniile de marketing care ofer─â discounturi sau reduceri pot avea diverse obiective, iar acestea pot varia ├«n func╚Ťie de strategia ╚Öi nevoile specifice ale fiec─ârei afaceri.

Cu toate acestea, în general, obiectivele principale ale acestor campanii includ:

  1. Cre╚Öterea v├ónz─ârilor: Unul dintre cele mai comune obiective ale campaniilor de marketing cu reduceri este cre╚Öterea volumului de v├ónz─âri. Ofertele atractive de reduceri pot stimula clien╚Ťii s─â cumpere ╚Öi s─â converteasc─â mai mult.
  2. Atragerea de clien╚Ťi noi: Ofertele de reduceri pot fi folosite pentru a atrage noi clien╚Ťi ├«n afacerea ta, pentru a-i ├«ncuraja s─â ├«ncerce produsele sau serviciile afacerii pentru prima dat─â.
  3. Fidelizarea clien╚Ťilor existen╚Ťi: Campaniile de reduceri pot fi utilizate ╚Öi pentru a recompensa clien╚Ťii fideli, pentru a-i ├«ncuraja s─â r─âm├ón─â c├ót mai mult ├«n afacere. Oferte exclusive sau reduceri speciale pentru clien╚Ťii existen╚Ťi pot consolida leg─âtura acestora cu compania ╚Öi pot cre╚Öte ╚Öansele ca acei clien╚Ťi pe care ├«i ai deja s─â revin─â tot mai des pentru achizi╚Ťii ulterioare.
  4. Eliminarea de stocuri: Dac─â compania are surplus de produse care se apropie de data de expirare, campaniile de reduceri pot fi folosite pentru a elimina stocurile ╚Öi pentru a elibera spa╚Ťiu pentru produse noi.
  5. Conversia vizitatorilor ├«n clien╚Ťi: Pentru afacerile cu un site sau o prezen╚Ť─â online, campaniile de reduceri pot fi folosite pentru a converti vizitatorii ├«n clien╚Ťi. Oferind reduceri exclusive, afacerile pot stimula ac╚Ťiunea imediat─â ╚Öi pot cre╚Öte rata de conversie a site-ului lor.

Acestea sunt c├óteva obiective comune ale campaniilor de marketing cu reduceri, ├«ns─â este important s─â folosim strategia adecvat─â ├«n func╚Ťie de obiectivele specifice ale fiec─ârei campanii ╚Öi ale fiec─ârei afaceri.

Atunci c├ónd planifici o campanie de reduceri pentru v├ónzarea serviciilor unei afaceri, este important s─â iei ├«n considerare o serie de factori pentru a asigura succesul ╚Öi eficien╚Ťa campaniei.

C├ó╚Ťiva factori cheie de luat ├«n calcul:
  1. Obiectivele campaniei: Este crucial s─â stabile╚Öti clar ce vrei s─â realizezi cu campania de reduceri. Po╚Ťi dori s─â atragi clien╚Ťi noi, s─â cre╚Öti v├ónz─ârile sau s─â fidelizezi clien╚Ťii existen╚Ťi. Obiectivele clar definite te vor ajuta s─â alegi strategia potrivit─â ╚Öi s─â evaluezi dac─â ai avut relevan╚Ť─â cu campania respectiv─â. Exemple de obiective includ num─ârul de lead-uri generate, num─ârul de clien╚Ťi noi ╚Öi cre╚Öterea valorii de achizi╚Ťie din partea clien╚Ťilor.
  2. Publicul ╚Ťint─â: Clarificarea cine sunt clien╚Ťii t─âi, ce ├«i motiveaz─â s─â cumpere serviciile tale ╚Öi alte informa╚Ťii relevante despre ei, te va ajuta s─â creezi oferte mai personalizate. Astfel, eficien╚Ťa campaniilor de marketing va fi mai bun─â, iar costurile de marketing vor fi mai sc─âzute.
  3. Oferta de reduceri: Stabile╚Öte ce tip de reducere vei oferi ╚Öi care va fi valoarea sau procentul acesteia. Asigur─â-te c─â oferta este atractiv─â pentru clien╚Ťi ╚Öi c─â este sustenabil─â pentru afacerea ta. De multe ori, afacerile folosesc reducerile procentuale, ├«ns─â este mai atractiv pentru client s─â vad─â o sum─â redus─â. De exemplu, „Reducere 300 de lei la orice serviciu de contabilitate achizi╚Ťionat ├«n luna mai.”
  4. Canalele de marketing: Alege╚Ťi canalele potrivite pentru a promova campania voastr─â de reduceri: email marketing, social media, Facebook Ads sau Google Ads sau alte canale de comunicare. Trebuie s─â fie relevante pentru publicul t─âu ╚Ťint─â. Degeaba faci o campanie de reducere la servicii de construc╚Ťii pe LinkedIn dac─â publicul t─âu ╚Ťint─â nu se afl─â pe acest canal.
  5. Durata ╚Öi timpul campaniei: Stabile╚Öte c├ónd va fi lansat─â campania, c├ót timp va dura ╚Öi cum se va ├«ncheia. Este important s─â anun╚Ťi clar condi╚Ťiile campaniei ╚Öi s─â nu le schimbi ├«n timpul desf─â╚Öur─ârii acesteia. Combina╚Ťi campania de reducere cu strategii de timp limitat pentru a stimula ╚Öi mai mult urgen╚Ťa ╚Öi a cre╚Öte conversiile.
  6. M─âsurarea rezultatelor: Este foarte important s─â clarifici obiectivele campaniei ╚Öi s─â m─âsori succesul acesteia. Analizeaz─â indicatori relevan╚Ťi, cum ar fi num─ârul de clien╚Ťi noi, v├ónz─ârile generate, rata de conversie sau valoarea medie a comenzii. Analiza╚Ťi rezultatele ├«n timpul campaniei ╚Öi face╚Ťi ajust─âri ├«n timp real pentru a preveni e╚Öecul unei campanii.

Obiectivul t─âu final este satisfac╚Ťia clien╚Ťilor: Asigur─â-te c─â experien╚Ťa clien╚Ťilor ├«n timpul ╚Öi dup─â campanie este una pozitiv─â. Ofer─â un proces de cump─ârare u╚Öor ╚Öi clar, fii disponibil pentru ├«ntreb─âri sau asisten╚Ť─â ╚Öi asigur─â-te c─â livrezi serviciile ├«n mod prompt ╚Öi profesional. Prin luarea ├«n considerare a c├ótorva din ace╚Öti factori ╚Öi prin planificarea atent─â a campaniei, po╚Ťi crea o ofert─â de reduceri eficient─â care s─â atrag─â ╚Öi s─â converteasc─â clien╚Ťii pentru serviciile tale.

├Änainte de a-╚Ťi oferi exemple de discounturi inteligente, vreau s─â te g├ónde╚Öti ╚Öi s─â folose╚Öti 4 ├«ntreb─âri cheie atunci c├ónd ├«╚Ťi faci planificarea de marketing:

  1. Cine este clientul ideal pentru serviciile mele?
  2. Unde ├«l g─âsesc ├«n cea mai mare cantitate? (unde se afl─â ace╚Öti clien╚Ťi ├«ntr-o mas─â mare de oameni)
  3. Cum pot ajunge cel mai repede și mai ușor la clientul meu ideal?
  4. De ce ar trebui s─â cumpere acesta de la mine ╚Öi nu de la concuren╚Ť─â?

Patru ├«ntreb─âri simple ╚Öi relevante care te vor ajuta ├«n construirea planului de marketing, chiar dac─â nu ai cuno╚Ötin╚Ťe foarte avansate de marketing online, de social media sau alte cuno╚Ötin╚Ťe tehnice despre IT ╚Öi business.

Acum hai să vedem câteva exemple concrete de discounturi inteligente:

  1. Reduceri personalizate pe baza istoricului de cump─âr─âturi: Un magazin online poate oferi clien╚Ťilor reduceri personalizate pe baza produselor pe care le-au cump─ârat ├«n trecut. De exemplu, un client care a achizi╚Ťionat mai multe servicii de consultan╚Ť─â ar putea primi un cupon de reducere pentru analiza financiar─â a firmei la final de an.
  2. Discounturi bazate pe comportamentul de navigare: Un site web de mod─â ar putea oferi reduceri clien╚Ťilor care petrec mai mult timp navig├ónd pe paginile de ├«nc─âl╚Ť─âminte dec├ót pe cele de ├«mbr─âc─âminte. Acest lucru sugereaz─â o preferin╚Ť─â pentru ├«nc─âl╚Ť─âminte, iar o reducere personalizat─â pentru aceast─â categorie de produse ar putea stimula achizi╚Ťiile.
  3. Reduceri ├«n timp real ├«n func╚Ťie de stoc ╚Öi cerere: O platform─â de rezervare a hotelurilor ar putea oferi reduceri ├«n timp real pentru camerele care au r─âmas neocupate ├«ntr-o anumit─â perioad─â. Cu c├ót data ╚Öederii este mai aproape ╚Öi cu c├ót disponibilitatea este mai mare, cu at├ót discountul este mai mare.
  4. Discounturi bazate pe activitatea pe re╚Ťelele sociale: Un magazin de ├«mbr─âc─âminte ar putea oferi reduceri clien╚Ťilor care urm─âresc pagina sa de Facebook sau Instagram ╚Öi care interac╚Ťioneaz─â frecvent cu post─ârile sale. Acest lucru ├«ncurajeaz─â implicarea pe social media ╚Öi ajut─â la cre╚Öterea vizibilit─â╚Ťii brandului.
  5. Reduceri pentru recenziile oferite la produse: O afacere de servicii ar putea oferi o reducere clien╚Ťilor care scriu recenzii despre experien╚Ťa lor. Aceast─â tactic─â ├«ncurajeaz─â feedback-ul ╚Öi poate ajuta la cre╚Öterea ├«ncrederii altor poten╚Ťiali clien╚Ťi.
  6. Discounturi pentru abonamente sau programe de loialitate: O firm─â de catering ar putea oferi reduceri pentru clien╚Ťii care se aboneaz─â la un plan lunar de livrare a m├ónc─ârurilor sau pentru cei care acumuleaz─â un anumit num─âr de puncte ├«n cadrul unui program de loialitate.
C├óteva exemple de Discounturi destepte folosite de noi ├«n firma de training ╚Öi consultan╚Ť─â (aplicabile ╚Öi pentru alte firme prestatoare de servicii):
  • Oferim o reducere de 10% pentru clien╚Ťii care iau decizia de cump─ârare ├«n primele 24 de ore de c├ónd li s-a f─âcut oferta.
  • Oferim o reducere de 10% din valoarea total─â a unui contract pentru clien╚Ťii care achit─â o factur─â ├«n avans pentru minim 6 luni.
  • Stimul─âm clientul cu o reducere de 30% disponibil─â ├«n luna decembrie pentru acei clien╚Ťi care contracteaz─â ├«n avans un program de training pentru anul viitor, mai ales c─â de la anul pre╚Ťul va cre╚Öte cu 20% fa╚Ť─â de pre╚Ťul ini╚Ťial de list─â.
  • Un alt discount inteligent este s─â oferim o reducere de 100 de euro din urm─âtoarea factur─â pentru orice client care ne recomand─â serviciile noastre c─âtre al╚Ťi clien╚Ťi.

Aceste discounturi și reduceri trebuie calculate în raport cu:

  • ­čôŐ valoarea de achizi╚Ťie a unui nou client ├«n firm─â,
  • ­čĺ░ costul de men╚Ťinere a unui nou client ├«n firm─â,
  • ­čôł costurile totale de marketing ╚Öi produc╚Ťie.

Reguli bune de urmat în oferirea de discounturi:

  • ÔŁî NU schimba discountul sau reducerea dac─â acea campanie func╚Ťioneaz─â sau nu func╚Ťioneaz─â, dec├ót dup─â perioada de prob─â.
  • ­čôó Anun╚Ť─â condi╚Ťiile de oferire a discounturilor ├«nainte ╚Öi clarific─â-le bine pentru tine ╚Öi oamenii t─âi de v├ónz─âri.
  • ÔŁî Nu reduce pre╚Ťurile ├«n mod excesiv.
  • ­čĽĺ Nu l─âsa campania s─â devin─â permanent─â, ai o durat─â de timp definit─â.
  • ÔŁî Nu t─âia din calitate doar pentru a face o campanie.
  • Ôťů Ofer─â ceea ce ai promis ├«n campanie.

Acestea sunt doar c├óteva exemple de discounturi inteligente, iar aplicarea lor concret─â poate s─â difere ├«n func╚Ťie de industrie, tipul de serviciu ╚Öi strategia de marketing a fiec─ârei afaceri.

├Än timp ce campaniile de reduceri de pre╚Ťuri pot fi extrem de eficiente ├«n atragerea ╚Öi re╚Ťinerea clien╚Ťilor ├«n industria serviciilor, este important s─â evi╚Ťi anumite capcane care ar putea afecta negativ reputa╚Ťia ╚Öi succesul campaniei tale.

­čôó Vrei mai mult─â claritate ├«n afacerea ta ╚Öi o viziune pe termen lung?­čôó Sau vrei s─â dezvol╚Ťi o strategie clar─â cu obiective precise pentru afacerea ta?

­čĹç­čĆ╗­čĹç­čĆ╗ Aplic─â ACUM codul: S4B400 ╚Öi prime╚Öti automat dou─â sesiuni de coaching CADOU ├«n valoare de 400ÔéČ.



Lasa un Comentariu